De 32 leads van Dominique

Snelle sales en concurrentie onder collega’s? Dat is hier absoluut niet zo. Binnen sales heerst een enorme teamspirit.

‘De teamspirit is hier enorm’

De 32 leads van Dominique

Snelle sales en concurrentie onder collega’s? ‘Dat is hier absoluut niet zo’, zegt Dominique Frison, Accountmanager New Business bij Ictivity. Integendeel. ‘Binnen sales heerst een enorme teamspirit.’

Dominique Frison, Accountmanager New Business

‘In sommige bedrijven zien salesmensen hun collega’s als concurrenten: pakken wat je pakken kan. Ze kicken op snelle sales en hoge provisies. Dat is hier absoluut niet zo. Mijn collega’s en ik hebben wel ieder een afgebakend gebied, maar zien elkaar écht niet als concurrenten. Integendeel. Bij Ictivity heerst een enorme teamspirit: we staan voor elkaar klaar. We zijn ervan overtuigd dat we samen méér bereiken dan alleen en proberen zoveel mogelijk van elkaar te leren.

Als ik bijvoorbeeld bezig ben met een lead die zowel in het zorg- als het commercieel portfolio past, dan overleg ik met mijn collega in ons zorgteam wie de klant het beste kan oppakken. We gaan niet voor ons eigen gewin. Daardoor is het ook niet moeilijk om mensen te vinden als je hulp nodig hebt bij een project. Een mooi voordeel.’

Koud bellen

‘Als Accountmanager New Business is het mijn taak om nieuwe samenwerkingen te spotten. Koude acquisitie? Dat doe ik bijna niet meer. De assertiviteit van het ‘koud bellen’ heb je nog wel eens nodig om bij bedrijven binnen te komen. Maar de meeste klanten haal ik toch binnen via mijn netwerk. Het past ook niet echt meer bij de diensten die Ictivity biedt. Vroeger deed je in IT-sales ergens een implementatieproject en kwam je een paar jaar later weer eens kijken hoe het ging. Die tijden zijn voorbij. Met de komst van Managed Services draait het vooral om de langetermijnrelatie met een klant.’

Zoeken naar de match

‘Een vertrouwensrelatie kunnen opbouwen is dus heel belangrijk. Wanneer een bedrijf de afweging maakt om een deel van zijn processen uit te besteden, leggen ze toch een stukje vertrouwen bij ons. Denk aan gevoelige processen als het IT-systeem achter de boekhouding en de beveiliging daarvan. Dan draait het om verwachtingmanagement, maar ook om de match tussen de bedrijfscultuur van de klant en die van Ictivity.

Ik maak dus niet alleen een inhoudelijke inschatting welke architecten we nodig hebben, maar ook welke klantsuccesmanager bij de organisatie past. Die laatste wordt uiteindelijk eindverantwoordelijke en is hét aanspreekpunt voor de klant. Is hij – of zij – formeel en strak in het pak of loopt hij liever in spijkerbroek? Is hij introvert, staat hij z’n mannetje? Dat maakt nogal uit als je een project bij een financiële instelling of bij een fabriek moet uitvoeren. Die match maken: daar worden we vanuit Ictivity ook op getraind.’

Masterclass aan Nyenrode

‘Mijn motto? Een heldere visie duidelijk gericht op de toekomst en op voortdurende verbetering. Ik ben constant op zoek naar vernieuwingen op salesgebied. Ook binnen Managed Services zelf probeer ik te innoveren. Zo volg ik nu een masterclass digitale transitie aan Nyenrode. Niet echt sales-gerelateerd, maar zulke dingen helpen wel om klanten te kunnen adviseren.

Daardoor word ik bijvoorbeeld gevraagd om samen met de klant na te denken over innovatie. Hoe we optimaal gebruik kunnen maken van de diensten die we al bieden en hoe we de trainingen daarop kunnen afstemmen. Vroeger zat ik af en toe een uurtje bij de klant, nu een halve dag. Mensen herkennen me ook op de werkvloer, bij één organisatie heb ik zelfs een eigen e-mailadres. Dat is gaaf. Dan word je echt onderdeel van het bedrijf.’

Benieuwd hoe het is om bij Ictivity te werken? Bekijk hier ons nieuwe pand! We zoeken nog collega’s voor Dominique!

De carrière van
Pim staat aan

Bekijk carrière

De carrière van
Sam staat aan

Bekijk carrière

De aankomst

Onze ICT vacatures

Onze blogs

Lees meer over Ictivity, leuke acties en over onze Ictivianen.