Pim Vink – Senior Support Engineer
“Ik wil uitgedaagd worden. Dat ik in een paar jaar tijd al heel wat kansen daarvoor heb gekregen vind ik het mooiste aan werken bij Ictivity. Na één jaar in dienst maakte ik de stap naar Senior Support Engineer. En nu ben ik langzaamaan door aan het groeien richting Remote Beheer. Elke dinsdag heb ik een buddy-dag: dan loop ik een dag mee op de focusgroep Backend. Mijn buddy laat dan zien hoe ik complexe tickets op kan lossen. Vergelijk het met een stage waarbij ik alvast een beetje kan proeven van de volgende stap in mijn carrière.”
Complexe puzzels
“Als Senior Support Engineer volg je tickets op waar mijn collega-Support Engineers het antwoord nog niet op hebben. Ik los zelf deze problemen op of vul de complexe vraagstukken aan met de juiste technische informatie. Zo kunnen andere collega’s met een specifieke expertise er direct mee aan de slag, zonder de klant opnieuw vragen te hoeven stellen. Op die manier optimaliseer ik samen met drie teamleden het werkproces en verminderen wij de workload voor onze collega’s.”
Vraag maar raak
“Daarnaast zijn wij als ervaren Support Engineers echt een vraagbaak voor onze directe collega’s. Wij begeleiden hen, delen dagelijks onze kennis en sturen hen aan om nóg beter de vragen en problemen van onze klanten op te lossen. Bijvoorbeeld door hen een optimale technische uitvraag te laten doen, om zo sneller tot de kern van het probleem en dus tot een oplossing te komen. Deze begeleiding brengt een extra laag aan in mijn functie. En geeft naast afwisseling ook veel uitdaging.”
Speurneus
“Van complex uitzoekwerk word ik heel blij. Stel een klant wil een nieuwe mailserver, dan doe ik met mijn collega’s uitgebreid vooronderzoek. We doen de juiste technische uitvraag zodat de vraagstelling van de klant zo compleet mogelijk wordt. Wat past het beste bij die klant en wat is er security technisch mogelijk? Wij zoeken dit, en tal van andere zaken die daarbij komen kijken, grondig uit.”
Empathie is key
“In mijn functie is niet alleen die complexe technische kennis belangrijk. Ik ben heel enthousiast – misschien soms iets té – en gedreven om mensen vooruit te helpen. Empathie is daarin belangrijk. Stel dat een klant al een paar dagen niet kan werken vanwege een groot ICT-probleem. Daar komt vanzelfsprekend emotie bij kijken. Dan moet je sterk in je schoenen staan, de klant geruststellen, laten weten dat je het probleem goed begrijpt en goed communiceren dat je er alles aan doet om dat op te lossen.”
Goede match
“De informele werksfeer past mij goed. In het team voel ik mij als een vis in het water: we zijn allemaal niet de moeilijkste, zitten niet verlegen om een praatje, maar als er gewerkt moet worden dan werken we. Ictivity stimuleert je om jezelf te ontwikkelen. Natuurlijk moet je zelf verantwoordelijkheden pakken. Maar zodra je laat zien welke kwaliteiten je in huis hebt, dan krijg je die kans en de ruimte om jezelf verder te ontwikkelen.”
Afschakelen
“Je bent binnen Ictivity flexibel om te bepalen waar je werkt, maar zelf hou ik ervan om op kantoor te werken. Dus rijd ik iedere dag met plezier van Venray naar Eindhoven. Onderweg luister ik dan lekker hardstyle, house of techno. Zo schakel ik einde werkdag ook echt af van m’n werk. Thuis even lekker koken, een potje gamen, met m’n vriendin gezellig op stap of ik zoek m’n vrienden op in de voetbalkantine.”
Waardering is voelbaar
“Natuurlijk is uitdaging in je werk belangrijk. Maar wat Ictivity voor mij als werkgever anders maakt dan anderen, is dat ze ook veel voor Ictivianen willen betekenen. Er wordt veel georganiseerd; van LAN-parties tot een geheel eigen festival, en van interessante congressen tot een friet- of ijscokar op kantoor. De waardering voor medewerkers is hier echt iedere dag voelbaar.”
De carrière van Pim staat aan! Die van jou ook? Bekijk onze huidige vacatures en solliciteer!